Podio laat van zich horen

Branding & Webdesign
Anotherbrick
Work Image

Uitdaging

Branding agency Anotherbrick ging op zoek naar een creative partner om de voormalige podcaststudio 'maakeenpodcast.be' te transformeren tot een eigentijds merk. Het groeiende bedrijf had een uitstraling nodig die het juiste publiek kon aanspreken. De klant benaderde Anotherbrick met het verzoek om de look en feel van maakeenpodcast.be een make-over te geven. De grote vraag was: "Hoe kunnen we thought leaders die op zoek zijn naar een all-in-one podcast service tot bij de podcaststudio brengen?"

Aanpak

Samen met Anotherbrick organiseerden we een eerste strategiesessie rond het merk 'maakeenpodcast.be. Wat zoek je in je nieuwe branding, wat is je ideale doelpubliek en waarin verschil jij van de concurrentie? Op basis hiervan gingen we aan de slag met de merkstrategie en focusten we op een nieuwe naam, tone-of-voice en de uitwerking van enkele unique selling propositions.

Branding

Vervolgens was het tijd om de visuele identiteit te ontwikkelen. Voor het kleurenpalet lieten we ons leiden door de kernwaarden van het merk: creativiteit, rebellie, expertise en professionaliteit. Het gebruik van zwart knipoogt naar de roots van de podcaststudio, terwijl oranje zorgt voor opvallendheid en groen voor een gevoel van rust en betrouwbaarheid - bij ons ben je in goede handen. Het woordlogo werd zorgvuldig gevormd uit de ronde elementen van het woord 'podio', terwijl het icoonlogo een combinatie is van een geluidsgolf met subtiele verwijzingen naar de afgeronde hoeken van de 'O', die ook te vinden zijn in het primaire font TT Bluescreens (by TypeType).

De zachte rondingen, kleuren en vormen werden vervolgens geïntegreerd in de nieuwe website van Podio, die we hebben ontworpen in Figma in samenwerking met Anotherbrick. Bij het ontwerp stonden responsiveness en de best practices in UX en UI altijd centraal.

Resultaat

Een frisse naam en een hedendaagse branding, samen met een strakke website, brengen Podio rechtstreeks onder de aandacht van zakelijke gebruikers en thought leaders. Door een eigentijdse look en feel genereren ze nu meer waardevolle leads en vergroten ze hun zichtbaarheid. Met hun vernieuwde uitstraling en aanpak staat Podio te popelen om gehoord te worden!

Heb je een project of idee?

Neem gerust contact op, dan bespreken we jouw visie tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Volgende case

Work Image