Een creatieve oplossing voor Bits and Pieces

Branding
Work Image

Uitdaging

Antiekzaak en interieurwinkel 'Bits and Pieces' in Roeselare, gespecialiseerd in retro en antieke meubelen en hebbedingetjes, stond voor de uitdaging van een ontbrekende identiteit. Ze hadden geen logo of huisstijl en benaderden ons voor een creatieve oplossing die hun unieke assortiment recht zou doen.

Aanpak

In nauw overleg met de klant begonnen we met het verkrijgen van essentiële informatie en lieten we hen hun visie op het project delen. Vervolgens startten we met het ontwikkelen van verschillende moodboards om de gewenste sfeer en stijl te verkennen. Met de verkregen input werkten we aan het definiëren van een logo, grafische stijl, kleurenpalet en typografie die perfect aansloten bij de unieke identiteit van 'Bits and Pieces'. De kleuren, geïnspireerd op het retrothema, omvatten lichtblauw en terracotta warm roestig rood, waardoor een sfeervolle en aantrekkelijke uitstraling ontstond. De kenmerkende boogvorm die in het logo werd geïntroduceerd, kon vervolgens consistent worden toegepast in de rest van de branding.

Resultaat

Het eindresultaat was niet alleen een samenhangende visuele identiteit, maar ook een tevreden klant die nu met vernieuwde branding zijn unieke collectie oude schatten op een eigentijdse en aantrekkelijke manier kon presenteren.

Heb je een project of idee?

Neem gerust contact op, dan bespreken we jouw visie tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Volgende case

Work Image